Snipp och Snopp! Ole, Dole, Doffen!

Haha! vi sitter och kollar på jultecknat på jobbet. vi sitter och diskuterat vad vi døper våra disney karaktærer till!

Norska mamn på karaktærerna. :D


Piff och Puff = Snipp och Snapp(men de uttalar det snopp :D)

Kalle anka = Donald duck men uttalar det på norska, inte engelska,  :D

knatte, fnatte, tjatte = ole, dole, doffen!

Joakim von anka = onkel skrue

musse pigg = micke mus.

mårten gås = guffen!




haha., Norska alltså det ær allt skoj.


har blivit dålig på att uppdatera, det måste jag bli bættre på :D


Idag jobbar jag till sju. mindre kul. men det e så lungt ændå så tiden går fort.

ska hem och kolla lite på film tænker jag. ska se om jag hittar nå skoj.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Haha njaaa, håret lär ju inte lukta så gott då? :S

2008-12-09 @ 14:33:38
URL: http://madeleeiinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0